kvällspass

For till stallet mot kvällssidan, det var ganska skönt att rida i kvällssolen eftersom det var så himla varmt på dan. Kändes som värsta sommardagen idag :D
Tog först ut Ticken i repgrimman och ryktade honom på lägdan medans han fick beta, nu är det riktigt mkt grönt gräs där :)Hade tänkt gå till paddocken o jobba lite löst men det var dom som red där så vi gick lite längre bort/ner längs lägdan och tränade med repet på volten istället. Gjorde mest lite byta varv övningar, bla. att han ska bli kvickare ut i det nya varvet. Han var riktigt duktig även om han inte lyssnade hundra hela tiden, gräset lockade lite mer ibland ;) men han fick små gräspauser som "belöning" så fort han lyssnade det minsta och riktade uppmärksamheten mot mig.

Red Ace i paddocken sedan, orkade inte gå till skolplan ;) inte för att den ligger långt bort men ändå. Tränade på avsaktningar och förhållningar mest. Blev också mkt galopp eftersom det är den vi måste träna på mest. I högra varvet går det riktigt bra i vänstra blir det lite mer fort.
Hon har lite svårare för böjning och ställning i vänstra så därför hon blir lite springig tror jag, men alla har ju bra och mindre bra varv :) För så fort hon väl formade sig efter volten så kom hon in i en jättelugn och behaglig galopp så blir lite mer sistaminuten träning på det imorgon också tror jag, kanske ta ett litet skutt också. Körde bara igenom hela programmet en gång sedan tränade jag bara på vissa delar, tex. trav till halt vilket vi också måste finslipa lite!

Sen en jättetråkig nyhet, min älskade bästaste vän i hela världen kanske har hjärtfel, min älskade Wilma<3 . nej usch nu börjar jag gråta igen :'(


Kommentarer
Postat av: Sandra

Men neej :( Du har då otur att allt ska komma på samma gång! :(

2010-05-14 @ 23:48:01
URL: http://sandradamgren.blogg.se/
Postat av: ida

jaa, tänkte också på det :'(

2010-05-15 @ 00:08:24
Postat av: mormor Anita

Oj, vad tråkigt med Wilma. Hoppas hon får hjälp av medicin. Det borde ju gå. Hon är ju så gullig!

2010-05-29 @ 21:42:58
Postat av: Anonym

Oj, vad tråkigt med Wilma. Hoppas hon får hjälp av medicin. Det borde ju gå. Hon är ju så gullig!

2010-05-29 @ 21:46:30
Postat av: Anonym

Oj, vad tråkigt med Wilma. Hoppas hon får hjälp av medicin. Det borde ju gå. Hon är ju så gullig!

2010-05-29 @ 21:47:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0