duktiga pållar

Hann inte skriva ngt igår och varit hela helgen i stugan, skönt. Men har ändå hunnit varit i stallet i samband med in och utsläpp :)
Igårkväll så red jag först Ace i paddocken en stund. Hon var lugn och jättefin och lyssnade bra! Började med att länga skritten och lite arbete på volten. Travade igång lite och gjorde sedan lite skänkelvikningar, framdelsvändningar och öppnor, mest i högervarvet då han var lite stelare där.
Hoppade ett hinder i trav och landade i galopp några gånger också. Kanske 70-80 cm. Hon var riktigt lugn, synd att paddocken är lite liten sånna här gånger bara.
Böjde sedan igenom henne ordentligt på volten som avskrittning.

Han ta Ticken till paddocken och jobba honom lite löst innan jag skulle ta in hästarna och hinna med bussen också. Gjorde först lite övningar på grimman på, bla. gå på volten runt mig. Tog sedan av grimman och fortsatte med samma övningar.
Han var toppenduktig och gick inte iväg nån gång förutom när jag tillät honom att gå och äta lite :) Backa bakifrån gick toppen och han backade flera stora steg när jag duttade i luften ovanför rumpan och tog lite i svansen.
Gjorde mest lite "lek"övningar och på volten. Även lite flytta bakdel utan att ta ngt steg framåt och det fixade han galant!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0