Hemma igen..

Jepp, varmt och skänt är det här också märker jag ;)
Igår var det ridskolan med Acean, dressyr. Gick någorlunda hon var lite slö från början men kom igång bättre mot slutet. Var lite stum i munnnen och bet sig fast emellanåt men vissa stunder var hon riktigt fin. Red in och utåt ställning och lite förvänd galopp på båge. Gick bättre i högervarvet. Hon blev riktigt svettig, dyblöt vill jag säga i sin lurvpäls ;P Var en mysig skrittur hem i snön.

Idag så provade jag sadeln som vi hämtade upp i Gävle på Marre, jag tyckte den passade riktigt bra men ska rådråga andra först också ;) och täcket som jag köpte på Hööks passade perfa.
Skrittade några varv i paddocken, gick mestadels bra men ibland blev han lite smågalen och började studsa och ha sig, haha tror inte han gillar paddocken, skogen är ju mkt roligare! Var där i kanske en kvart bara så att han ska få vänja sig att vara där utan några större krav :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0