ridpass

Idag var Marulk riktigt duktig! Red i paddocken en bra stund, första lite längre passet. Började med att värma upp lite från marken. Ledde honom på en volt runt mig och bad honom böja sig och sänka huvudet, det tyckte han var lite kruxigt! Antingen så stod han still och sänkte huvudet eller så skrittade han utan sänkt huvud och "klängde" lite på mig :P Men till slut så fick vi till det riktigt bra och korta stunder gick han både framåt, böjd och med sänkt huvud.
Så då satt jag upp, vissa gånger brukar han gå iväg direkt när jag hoppar upp så jag brukar börja med att bara lägga lite tyngd i stigbygeln med foten och om han då går iväg backar jag bara tillbaka och gör omm det tills han står still. Still stod han hela tiden idag när jag hoppade upp.
Blev bara ett skrittpass, har bestämt att bara skritta i paddocken tills han är stark nog att kunna gå utan problem på en volt mm. och känner sig mer bekväm där inne så tar vi trav och sådant i skogen istället sålänge.
Vi höll oss på en stor volt mest hela tiden och han var riktigt duktig, sänkte huvudet och trampade under sig då och då. Ibland reagerar han inte för så små signaler för skänkeln så gjorde några sidvärtesförflyttningar också, gick bra! På slutet så böjde han sig riktigt fint runt volten i båda varven även om det är lite svårare i höger varv, eller det är nog egentligen jag som också har svårt för det varvet, känner mig stel som en pinne.
Jaja riktigt nöjd över träningen och han fick inte ett enda skaka-på-huvudet-och-småstudsa ryck idag. Om det beror på att vi jobbade lite från marken innan jag satt upp vet jag inte men man kan ju hoppas:)


Kommentarer
Postat av: Sandra

Han är så himla snygg! :D

2010-11-21 @ 22:37:07
URL: http://sandradamgren.blogg.se/
Postat av: ida

hihi ja det är han verkligen :D

2010-11-23 @ 15:22:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0