ridskolan

Ridskolan med Ace på kvällen, skönt att man var ledig igår så man hann med båda. Det var iskallt och motvind när jag red dit, superskönt! och isbitar till fötter när jag kom fram.
Lektionen gick iaf bra eller hon var iallafall duktig jag irriterar mig på mina händer som inte vill vara stilla! red först på 8-volt mellan de stora volterna och närman passerade medellinjen så låg där bommar som man skulle trava över samtidigt som man ställer om till nya varvet.
Sedan red vi på samma sätt fast efter bommarna fattade vi galopp, galopperade volten runt tills man kom fram till bommarna där saktade man av till trav och sedan galopp efter igen osv. Hon gjorde jättefina fattningar men lyssnade lite sämre på avbrotten, ibland blev hon lite lång i galoppen men när jag samlade ihop henne lite så gick avbrotten bättre också såklart.
Sedan travade vi på fyrkanten med en 10 m volt i varje hörn, där var hon jätteduktig trots mina äckelhänder men tror dom blev lite bättre iaf mot slutet och då blev ju hon stadigare också såklart:)
Bäst tycker jag ändå det gick på hemvägen, då tränade vi på lite halter från skritt och att hon fortfarande ska komma in under sig med bakbenen enda in i halten och inte bara sätta upp huvudet. Gick riktigt bra! Sedan travade vi också och hon hade en superfin form och fick verklgien med sig bakbenen, skönt nu när man kan trava lite på gångvägen medalla snö också :)
Vi var bara 5 st så hann få lite mer hjälp också, tydligen är det bara 6 kvar i gruppen nu:)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Skönt att de minskat ner gruppen :) Finns det några kvar från då jag red där eller är det bara "nya" du rider med? :P

2010-11-24 @ 05:58:55
URL: http://sandradamgren.blogg.se/
Postat av: ida

det är bara jag kvar, och det sugeeer -.-

2010-11-24 @ 15:45:29
URL: http://idabn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0