alltid är det nått..

Tänkte rida Ace en sväng idag om hon kanske hade lite träningsvärk sen igår. Precis innan jag skulle fara så ringde Anki och sa att medan hovslagaren stod och skodde så kom Yvonne in med Tornetta och ställde sig bakom Ace i gången på nått vis. Och då vill ju Ace sälvklart hålla kolla bakåt(mrs.uppmärksam) så när hon inte kunde backa längre och det tog stopp i grimskaften så kastade hon sig och reste sig så hon slog huvudet i lampan och slog sönder lite av lysrörsgrejjen och slet sönder grimskaften. Sedan for hon in med bakbenet i hovslagaren städ och ställning med alla vassa verktyg!
Suck, jag for dit och kollade hur det var(Anki var i husum) hon stod i boxen och snurrade runt. Hade föreställt mig värsta köttsåret men som tur var var det bara två skrapsår, och hon hade inte märkbart ont. Tog på grimman och gick ut på gårdsplanen men kom på att jag kunde ta med mig en borste ut, men hon ville inte gå in igen. Det är ganska lågt i tak och dörröppning och hon har råkat slagit i nån gång när någon tagit in henne. Så det blev att få henne att sänka huvudet och gå framåt steg för steg, när hon satt in en hov i stallet så nöjde jag mig för tillfället och gick till paddocken för att kolla om hon haltade. Det gjorde hon inte och hade inte ont när jag tog där.
Så ringde Anki och sa hur det såg ut och bestämde oss för att jag kunde ta en liten skrittur om hon var lite stel sen gårdagen. Så då tog jag in henne igen. Hon ville fortfarande inte gå in, men efter en stunds "tryck,eftergift,tryck,eftergift" osv. så gick hon lugnt in och smaskade med munnen^^
Borstade av henne och satte sedan på tränset ochs edan tog vi en barbackatur i skogen, hon var väldigt pigg och det var mysigt med en lugn liten skogstur, ingen lång alls bara så hon skulle få röra på sig lite. Hade tippat MÅNGA träd över stigen efter bron, och då menar jag inte några små utan extremt stora tallar, med rotsystem och allt :S när tippade alla dom liksom? så vi fick gå och klampa lite i skogskogen också för att komma runt.


Tänker snart skriva om Tickens och min sista vecka tillsammans också, har vissa av bilderna hos pappa så vill få över alla på samma ställe först :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0