torsdag & fredag

Igår torsdags så gick vi bara en mysig lite tur upp till tjärn, kvällssol och riktigt ljummet i luften :O Vi "travade"(jag gick alltså på marken) en bit längs vägen och tränade lite på formen, gick hyffsat lite okoncentrerat bara!
Sedan gick vi bort till grillplatsen och satte oss där en stund och mös i solen. Fick några hyffsat bra bilder med mobilen, men vad tror ni händer när jag kommer hem?! jo mobiljäveln dör!! fick just tillbaka den från lagning och nu tre dagar senare så är det samma jävla fel igen?! skärmen lyser helt vitt och den går inte att starta-.-
aja, på tillbakavägen gick vi iaf över lägdan och stannade och åt mumsigt grönt gräs en stund innan vi gick in i stallet igen.

Idag så regnade det ju som ni märkt ;) Tänkte inte göra nånting med dom men tog in Tick och Ace och gav dom mat och sånt där iaf, och borstade igenom dom ordentligt...och tvättade Aceans kisstjärt! "hej jag brunstar varannan vecka typ" haha!
Men när jag var klar kollade jag på klockan: 14.21, bussen går 20 över -.- så då tog jag ut Ace i paddocken en stund(Ticken stod fortfarande och åt) Släppte lös henne och hade egentligen inte tänkt ut nått speciellt att göra, men det blev lite löslongering och träning av inkallning.
Hon var riktigt duktig och det märks att det går bättre och bättre för varje gång! Även om hon fortfarande bara springer på ibland när jag kallar in, tror inte hon riiiktigt hajjat det där med fokus på rumpan än men går som sagt bättre och bättre. När jag hade kallat in henne en gång och stått och myst lite skickade jag ut henne på en volt och bad henne vända upp rumpan innan hon fick för sig att gå iväg eller liknande och det gjorde hon så fint! flera gånger på rad! :)
Efter en fin inkallning så gav vi oss och gick in igen till en glad Ticken.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0