tjärn och spring på lägdan

Igår så tänkte jag och Anki gå en promenad med hästarna upp till tjärn men när vi hämtat hästarna ur hagen och var vid vägen upp till tjärn så ångrade vi oss och ville rida istället, haha!
Jag red barbacka för Ticken hade fått ett insektsbett precis vid sadelgjordsläget, sjukt att insekterna inte dött ut än.
Vi red upp mot tjärn. Vid badplatsen var det två fiskare som satt och grillade, första gången vi gick förbi så undrade vi så att dom inte var några älgjägare som ville skjuta oss,haha! Sedan körde vi en galopp uppför backen och tänkte rida ner över berget men sen fick Anki för sig att hon såg en gubbe i blå jacka(jag såg det inte)på berget/hygget så då vände vi,haha! man vill ju inte riskera att bli skjuten, även om jag inte tror älgjägare har blå jackor..
När vi red förbi badplatsen igen så frågade vi om vi fick köpa en korv av fiskarna, och det gick bra dom skulle just köra igång sa dom, men vi sket i det ;D Vi hörde faktiskt några skott när vi ridit en bit till, så tur man inte var i vägen då.
Framme vid stallet igen så red vi en stund på den stora lägdan bakom/bredvid Källströms hus. Red lite hit och dit bara, koncentrerade mig på att sitta stadigt och stilla med händerna, jag brukar ha en tendens till att fippla med händerna alldeles för mkt, framförallt när jag har korta tyglar men det gick jättebra och Ticken gick jättefint.
Det är en lång backe med lagom lutning på lägdan och sedan planar det ut där uppe, där vi red. Men vi gick ner för lägdan några gånger och körde några racegalopper. Sista gången vi gick ner stod det en gubbe och tittade ut genom fönstret i ett hus där längst ner på lägdan, det var miss uppmärksam(Ace) som la märke till det. Han tyckte vi nog var lite galna som helt plötsligt börjat springa som tokar på en lägda som det inte ridits på förut x) Vi galopperade i bredd sista gången, så härligt! När vi var nästan uppe kom Ace ett huvud före och då blev Ticken skitsur som han alltid blir när han får gå sist och sa: jaha! ska du ha det på det viset så kan jag lika gärna ge upp och galoppera bakom dig, vi sa faktiskt att vi skulle galoppa i bredd!! haha^^

en bild där han påstår att han faktiskt är klokast och hittar en egen väg som han faktiskt tycker verkar mkt bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0