bäste Marulk!

Underbar var Marulk idag, som alltid iofs! Efter jag borstat av honom den värsta leran och gjort nya flätor i manen, den blir så himla rufsig och lerig när han rullar sig så gick vi till paddocken.
La fram en upphöjd bom och ställde den ngn meter från staketet och gick med honom i grimman över några gånger, lugnt och fint. Sedan tog jag av grimman och löslongerade honom.
Från början sprang han utanför bommen eftersom dom är ju lite småläskiga ändå! Efter en stund flyttade jag ut bommen kloss med staketet och skickade sedan ut honom igen. När han kom springandes där igen så blev han lite: oj, ligger bommen här nu?! och hoppade sedan fint över den! Han fick massor av beröm och jag kallade in honom och kliade och lät honom vila. När jag nästa gång skickade ut honom sprang han över den igen, och samma procedur med vila och beröm.
Det dröjde inte länge innan ha helt självmant hoppade över den i både trav och galopp. Jag fintade honom och busade lite med honom och han studsade glatt över bommen. Ibland nr jag kallade in honom så fintade han även mig och sprang iväg och skuttade över bommen. Haha han är så söt och klok bushästen!
Himla härligt litet pass, ååh vad jag tycker om honom!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0