duktig kille!

Idag var Marulk superduperduktig! Gick ner till planen igen och han studsade inte någon gång, eller jo en gång lite från början i traven men bara några skutt!
Jag ställde ut tre koner på ena kortsidan och red mellan dom några gånger i skritt och lite huller om buller för att kolla så att båda sidorna var med. Han har ju lite svårare(även jag) för vänster varv så vi fick jobba lite mer med det, gjorde lite serpentiner och bågar längs långsidorna.
Efter vi kört igenom båda varven ett tag så kunde vi byta varv lite när som och springa mellan konerna någorlunda i trav utan att han sköt ut bogen märkvärdigt. Stundtals blev han ltie hängig i bettet men han var så himla fin och bar upp sig bra, framförallt i höger varv! Jag körde med det vanliga tredelade idag istället för det raka Apple Bitet. Har inte riktigt bestämt mig för vilket jag tar imorgon till ridskolan..men lutar mot det tredelade.
Tittade på ÖORs hemsida på bokningarna av ridhuset och såg att det samtisigt som oss är nån ponnysatsning elelr vad det hette på andra sidan. Haha hoppas verkligen inte vi råkar komma springandes eller studsandes över på deras sida eftersom det bara är koner emellan, det skulle vara liiite pinsamt xD men om han är lika duktig som han var idag så är det nog inga problem, hoppas mamma hinner dit så hon kanske kan fota eller filma lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0