finaste Marulk

På förmiddagen åkte vi med motorcyklarna till Höga Kustenbron och fikade där uppe vid hotellet i solen, mysigt! Vet inte hur länge sedan det var jag hängde på, tror det var när vi var på sommarsemester i Norge för flera år sedan ;P

Efter vi kommit hem så for jag självklart till stallet, härligt väder idag med. Efter jag borstat lergrisen så tog jag på tränset och halsringen och gick in i paddocken.
Från början var han lite småbusig, tror han trodde att vi skulle galoppera på samma ställen som igår ;) men efter att jag övertalat honom om att vi faktiskt bara skulle skritta idag så gick det bättre, känner att jag inte vill galoppträna barbacka :P
Vi tränade på att svänga och göra halter i halsringen, fick ta i tygeln emellanåt som en extra förstärkning, vi har ju bara ridit i halsringen typ en gång förut. Han var faktiskt riktigt duktig och ibland kunde vi göra ganska snäva svängar och svänga lite fram och tillbaka. Några fina halter gjorde han också! Bommen låg kvar så den gick vi över ibland och han skrittade lugnt och fint över den!med undantag för någon enstaka gång.
Ska försöka ta tag i halsringsridningen lite mer nu regelbundet för det är riktigt roligt, framförallt när man känner framstegen :)
Han var föresten supermysig i hagen när jag hämtade honom, slutade äta gräs och sänkte huvudet och blundade när jag kliade honom i pannan, finhästen<3

måste även tillägga att jag både igår och idag har sprungit 4 km slingan vid Hörnsjön utan att gå någonting :}

det får bli en bild från höga kusten idag istället :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0