härligt väder!

For till stallet efter skolan, hade inte tänkt rida utan jobba lite från marken i repgrimman. Men precis när jag tänkte gå ut så kom Hanna och skulle rida Ace så då följde jag med dom istället. Jag orkade inte sadla, haha så det fick bli barbacka. Jag var ju klar lite före Hanna så red i paddocken några varv innan som kom ut, börjar bli lite mjukt där men det gick.
Sedan tog vi en härlig liten tur upp mot Hamptjärn, det var längesedan! Stannade till hos Anki och surrade en stund. På något ställe där i skogen var det lite mjukt men man sjönk inte ner så mkt och snön var mjuk så det var lugnt även om det kan kännas lite obehagligt. Marulk sket en bit innan den lilla bron/utloppet från tjärn så hoppade av och gick med honom över, den är läskig tycker han, men han trippade över som bambi på hal is till slut, hehe! Blir att gå dit att träna från marken någon dag:)
Sedan var det ju bara det där med att komma upp igen barbacka, haha! Hittade en någorlunda snödriva som ja kunde stå på sedan fick jag hoppa som en groda för att försöka komma upp, klängde mig fast flea gånger och försökte åla mig upp men ramlade ner igen, haha! Efter några försök och om placering av Marre så kom jag till slut upp, Marulk var så duktig och stog still än fast jag såg ut att försöka bestiga ett berg xD
Sedan skrittade vi grusvägen ner från tjärn och tillbaka till stallet igen. På grusvägen var det många läskiga vattenpölar som vi tydligen var tvungna att trava igenom tyckte Marulk, så blir att träna ltie sådant samtidigt som bron :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0