måndag

Idag kom fleecesetet jag beställt från Hööks :) täcket passade prima! Men grimman var tyvärr Cob, hur många hästar med storlek 145 i täcke har Cob på grimman egentligen??! Jag menar Bus-Johan har cob och han har storlek 115 i täcke...
Aja huvudsaken täcket passade, ska prova lindorna också imorgon, inte för storlekens skull men bara för kul, så kanske jag tar en bild också :)
Han var en riktig dynggris när jag tog in honom från hagen! Rullat sig i bajs, kiss, hö och ja lite allt möjlig, han luktade ihoptorkad kissboll. Så tog med ryktskrapa, ryktsten och borste och stod en lång stund och borstade honom ute i finvädret, riktig vårkänsla! Dock så längtar jag itne så värst tills riktiga leran kommer och det knastrar i munnen när man borstar ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0