markträning boll och lastpall

Det är ngt med mig och väder som inte går ihop tror jag, när jag kommer till stallet så börjar det snöa stoora flingor trots 5+, så jag mockade lite och fixade klart allt innan jag tog in Marrebarre. Han var lite blöt så jag hittade en anledning att använde det nya fleecetäcket iaf ;D
När vikom ut snöade det bara litegrann och slutade sedan. Gick på baksidan av stallet och tränade med en Horseball som jag hittade i ett hörn i stallet för några veckor sedan, en lite orange med ett litet handtag. Han tyckte den var lite läskig och la huvudet på sne och blåste osv. :P Efter han fått undersökt den lite och jag sparkat på den och lite så så började jag försöka få honom att nudda bollen med benet.
Han gick helst bredvid men ibland råkade han nudda den lite av misstag och då fick han genast eftergift och beröm. När han nuddat den några gånger så tog vi en paus från bollen och gick fram till en lastpall som låg ovanför paddocken. Den var också lite läskig såklart ;) men efter en stund så vågade han gå fram med benen enda fram och bita och undersöka den med munnen. Gav oss efter att han gått med hovarna enda fram till kanten så får vi börja med att undersöka den med hovarna en annan dag.
Gick sedan tillbaka till bollen, denna gång så gik han inte förbi den lika ofta utan puttade till den några gånger ordentligare så då gav vi oss även där.
I stallet igen så hade han torkat under fleecen så jag kunde ta bort lite päls, blev en ganska rejäl hög, gud vad jag längtar till sommarpäls nu:)

Jag har föresten varit duktig idag med! Sprang längs Veckefjärden bort till Foppas golfbana och sedan tillbaka igen, det känns i musklerna lite nu :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0