Tömkörning

Idag tömkörde jag Marulk, jag har aldrig gjort det förut med riktig utrustning och det var superroligt! Tog Källströms gamla selegrej som hängde på hölogen, fick damma av den lite först bara:P Listade sedna ut hur allt skulle sitta och gick först till paddocken. Gjorde lite halter och svängar för att kolla så allt funkade.
Gick sedan ut på gångvägen, vi gick ner mot skolan, svängde in postvägen och sedan upp Källströmsvägen tillbaka till gården. Han gick lite väl snabbt ibland så jag hade lite svårt att hänga med där bakom och bet sig fast lite i bettet när jag bad om halt men annars gick det hur bra som helst!
Tömkörde honom ändå in i stallet, haha^^

Sedan kom Jennelie förbi en sväng med hund och pratade en stund, hon som hade Korken i samma stall som oss på andra sidan vägen förra vintern, trevligt:)

Nej nu ska jag itne sitta här och lata mig, nu blir det att ta en springtur:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0