tömkörning+Wilma

Hade ut/insläpp idag som vanligt så for dit på kvällen i samband med det, så himla skönt att kunna göra det och det fortfarande är ljust ute! Wilma fick följa med också.
Jag fotade och mös en stund i hagen med Marre först, gick sedan in och hämtade grimman och tog in honom. Tog fram körselen(eller vad det heter) och hedde på den, den är väldigt stel i tyglen där man fäster i bettet och det tar typ en kvart att få fast båda, och jag med mitt tålamod...
Sedan gick vi ut, Wilma lite bakom för hästar är ju såå läskiga! Gick ner Källströmsvägen och sedan vänster. Han tyckte en blå skottkärra elelr vad det var var väldigt läskig där och vände om, men om jag gick bredvid honom så gick det bra sedan. Gick upp S-kurvan och sedan hemåt igen. Han var superduktig och höll ett lugnare tempo än i förrgår!
När jag tömde skottkärran såg jag att sanden har börjat komma fram i paddocken, gud så glad jag är! Nu kommer vi kunna löslongera lite mer på allvar och träna lite mer i halsring och allt! :)

Det får bli ett bildlöst inlägg så lägger jag in bilderna från idag imorgon istället :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0