vårvårvår

Har helgen denna helg så efter utsläppet och mockningen imorse så sprang jag hem, via slussen och den vägen, tog ca. 35 min och gick nästan ingenting.

Vid halv ett for jag tillbaka igen. Marulk var en väldigt lerinpackad häst idag på ena sidan, det positiva var att vi stod länge mot stallvägen i vindstilla och sol och ryktade av honom, varmt var det! Vet inte om han blev så ren men, haha, pälsen blir som fortfarande alldeles dammig.
Sedan kom Frida(Tornetta) och vi red genom skogen ut på svedjevägen, första gången i år, härligt! Vid Östmans stall red vi ner över lägdan så vi kom fram vid Kocks. Där hade dom ställt en sån där rund korvmojshytt(frpga mig inte varför dom har en sådan där) mitt på så den var väldigt läskig att gå förbi! Men tillslut så hoppade/studsade vi förbi den i en himla fart! Sedan tog vi en galopp på enkelriktade och sedan runt ridskolan och sedan samma väg tillbaka igen. Det var en härlig tur och varmt och skönt! Var ute i ca. 2h.
När jag tog in dom ikväll behövde jag inte ens ha jacka!

Marulks sko var lös efter ridturen, den har som glidit bak lite och sitter inte fast på ena sidan, typiskt!

en oretuscherad bild från när vi var på ÖOR :)

Kommentarer
Postat av: Emelie Källman

SVAR: Nått sånt, tyckte det lät bra med återstår, haha! :P

2011-04-17 @ 13:23:57
URL: http://stallviggeby.blogg.se/
Postat av: Karin

Var försiktig om ni rider på Rolfs lägda! Han vill att marken ska torka upp ordentligt först så att den inte blir upptrampad. Bäst om man frågat om lov att rida där.

2011-04-17 @ 18:35:52
Postat av: ida

aha okej, vilken lägda är det? är det den alldeles nedanför östmans där det gick hästar i somras?

2011-04-18 @ 08:05:17
URL: http://idabn.blogg.se/
Postat av: karin

Japp

2011-04-18 @ 23:08:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0