-Basjkirhästarna i veckan

Idag följde Maja med mig till Gideå och red ut med mig och Viveca :D Supermysigt vinterväder och där är det mkt mer snö än hemma, dock lite kallt om tårna, -12 typ. Jag hade Ivanna, Maja Bobnii och Viveca Tuscha. Vi red över forsen och sedan någonstans läns en liten väg, hah! Lite skritt trav och galopp.

Har ridit Ivanna några gånger på banan i veckan också. Har ridit barbacka och hon har varit superduktig, verkligen! Hon har börjat bära sig själv riktigt bra i skritten och inte bara bulldoza på och hittar emellanåt en riktigt fin form, det trodde man inte om den lilla tonåringen!

Har även ridit Tai och Poker. Poker var pigg så honom jobbade jag med att få lite koncentration och vi galopperade några långsidor också.
Thjibingen tog jag på långlinan igår och lät honom hoppa över ett sockerbitshinder, duktig var han och han blev inte rädd av att han slog i eller rev det! Han har verkligen blivit lugnare!

På lektionerna har alla grupper haft lagtävlingar som avslutning och i onsdags så fick Tai och Bobnii ha bjällror på sig(en häst per lag) så det lät så fint när dom sprang, åsså julmusik på det:)

sedan har jag väl gjort lite annat smått och gott också, bla. krattat till underlaget i ridhuset.

Ni får en bild på rockstjärnan;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0