-Knashäst

När jag gick mot hagen fick alla hästar något ryck och galopperade runt och när jag kom fram till Marulk så ville han springa så vi busade lite i hagen först. Han travade på en volt runt mig och vände upp så fint. Det är en härlig känsla när hästen springer runt och med dig helt lös i hagen och att den väljer att stanna hos dig även om kompisarna står still en bit ifrån. en bra start på dagen!

Red sedan med sadel och hackamore idag på lägdan utanför hagen. Han studsade och gjorde krumbukter när vi skulle börja trava och gjorde små knorrningar. Vi travade några vändor uppför lägdan och efter några gånger så blev han lugnare och jag kunde be om trav utan en massa bocksprång i början, haha^^ Vi tog också någon liten galopp.
Tror han har lite mkt energi just nu då vi inte haft så mycket tempo i våra pass på ett tag utan jobbat mycket från marken i alla gångarter men inte så långa stunder, så han kanske känner att han itne har super kondition också^^

Avslutade som alltid nuförtiden med att stretcha honom fram, imorgon ska jag börja lite smått med bak också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0