-Mysmarulk

Sammanfattar lite vad jag gjort med Marulk de senaste dagarna.

Igår så red jag ridskolehäst på lektionen så jag for till Marulk innan och jobbade honom löst i paddocken. Det hade hunnit blivit mörkt och han var ganska okoncentrerad, sedan om det berodde på det eller inte vet jag ej. Tränade att gå över bom när jag kallade in honom också. Han vågade ställa sig ovanpå bommen/plankan men gå över den var för farlgit ;) Så efter ca. en kvart fick jag gå från till honom och skicka honom över istället, det var inga problem, haha tokhäst^^ Jobbade även me dlite galopp.

Idag så tog vi en morgontur barbacka i hackamoret upp mellan lägdorna till skogen. Det var supermysigt och man fick sådan där härlig vinterkänsla. Var ett tag sedan vi tog en sån där lite spontantur faktiskt och det är dom som nästan är mysigast!
Red ner över bron tillbaka men fick hoppa av och gå över för det var massor med barn som hade rast och det var fullt i dikena av dom och typ överallt, suck! "vilken fin häst, vad heter hästen?" osv. osv.

mobilbild från idag när vi klarat oss helskinnade från barnen..
(ni kan ju föresten se några i diket där nere)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0