-Bara Pigg

Eftersom han var så himla busig igår så red jag upp mellan lägdorna och bort till en bra och bred skogsväg som finns en bit  bort. Red i hacket idag med. Travade först hela vägen bort och koncentrerade mig på att få honom i en lugn trav. Han var väldigt pigg idag med men gjorde inga små skutt eller ngt innan han började trava.
På ett ställe går det lite uppför så när han hade en lugn trav så bad jag om galopp och inte ens då busade han idag! Sedan travade jag några gånger fram och tillbaka. Andra gången vi galopperade så sprang han i räserfart men lät han göra det och han lyssnade jättebra när vi skulle sakta av igen.

Denna väg är jättebra att köra intervaller på då den är ganska lång. Så nu hoppas jag att han fick springa av sig litegrann iaf, dock blev han bara lite fuktig på halsen, så jag undrar hur jobbigt han tyckte det var egentligen;)

Hästarna var föresten superbusiga i hagen idag, dom galopperade runt flera vändor, stegrade och bockade med varandra. Eller inte Tornetta, hon stod och åt och när dom sprang mot henne så la hon öronen bakåt"sluta" jag står faktiskt och äter! ta det lite lugnt nu va!"

en av alla dagens bilder, ska försöka fixa några fler, blev lite si och så med skärpan men..

Kommentarer
Postat av: Julia

nä asså inte vad jag kommer på direkt förutom att det fryser på vintern när det torkar så långsamt haha :P

2011-12-11 @ 20:59:18
URL: http://rsjulia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0