lördag-skutthopp

Igår var en mysig och rolig dag trots kylan. Jag la fram en bom bakom stallet, la upp den mot snödrivan så den blev upphöjd på ena sidan. Vi började i skritt, han gick förbi den några gånger, den är fortfarande lite läskig. Lät honom gå förbi om han ville från början och fick istället mkt beröm när han gick över. Han lyfter på benen ordentligt över för att inte riskera att nudda den ;D
Sedan började vi med ltie trav. Han var sååå duktig! Visst han sprang bredvid den ibland men han gjorde några riktigt fina skutt över och landade sedan i galopp, duktig hopphäst! Han drog iväg litegrann efter bommen ibland i galoppen men lyssnade hyffsat.
Efter en stund blev han lite väl taggad när vi kom i trav och gjorde fete sprången över, haha!
Så vi avslutade med att skritta över från ena hållet och skritta tills vi var nästan framme vid bommen och då komma fram i trav och trava lugnt över från andra hållet, han är duktig den där Marulk :D

Här är en bild jag gjorde i paint på ett flygfoto ;)
Det röda är bommen och sedan red jag alltså runt stallet(det blå) red ibland bara på rakan vid bommen också fram och tillbaka.
Den gröna pricken är våran lilla "rondell" som jag brukar prata om,haha så fjuttig den ser ut på bild!
(de 4 små"husen" där vid bommen är inte kvar längre)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0