d-d-duktig kille!

Igår tisdag så red jag i paddocken med sadeln och tränset, hade lat fram en bom max en dm över marken för att för första gången gå över den från ryggen. Ledde honom över från marken två gånger innan jag satt upp och det var inga problem!
Medan vi skrittade fram så gick vi över bommen några gånger, första gången så gick han förbi men jag fortsatte bara fyrkanten runt tills vi kom fram tilld en igen, denna gång gick han duktigt över! I andra varvet så gick han också förbi första gången men sedan gick han fint över:)
Sedan travade vi igång på en stor volt, försökte samla ihop och ställa igenom, kommer faktiskt inte ihåg hur det gick, haha! men inte dåligt iallafall :)
Sedan tänkte jag att vi kanske kan pröva trava över bommen och han var såååhäär duktig! Han tog ibland/oftast små skutt över och tvekade inte märkvärdigt, gick bra i båda varven.
Provade på galopp i paddocken för första gången också, började med vänster som jag vet att han gillar bäst eftersom det alltid är den han tar när han får välja i skogen. Han har inte riktigt kopplat ihop galoppen med en skänkelhjälp än men galopp fattar han iaf! Det blev en himla massa bocksprång och skutt rakt upp i luften flera gånger i fattningarna, haha! men efter dom så galopperade han på fint!
Gick riktigt(över förväntan) bra i högergaloppen också, jag visste ju att han "kan" eftersom han alltid tar rätt i löslongeringen men anade att det kunde bli svårare från ryggen, men itne då! Han fattade rätt på en gång(efter bocksprången) och en gång till efter det, så himla kul var det! :)


Kommentarer
Postat av: Sandra

Han verkar jättemysig att rida! :)

2011-01-06 @ 12:27:03
URL: http://sandradamgren.blogg.se/
Postat av: ida

ja det är han verkligen:) han tar gärna bettet men han gör framsteg hela tiden:)

2011-01-06 @ 18:19:03
URL: http://idabn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0