Klubbdressyr ÖOR

Ja idag var det då klubbtävling på ridskolan. For dit och släppte ut de andra hästarna på morgonen och sedan knoppade jag manen och lite sådär, det blev sjukt fult men vi är ju inga dressyrnördar så :P
Var så svårt att veta när ja skulle rida dit första start var 09.00 och vid 11 var det bara 12 som ridit... tror jag red dit strax före 12. När jag kom dit så såg jag att jag hade fått en box, synd att jag inte visste det då kunde jag riit dit tidigare och bara ställt in henne där istället för att stå och vänta hemma-.-
Aja, framridningen gick superbra! Hon var himla fin, gjorde fina halter/avsaktningar. Hade en lugn och fin galopp och gjorde fina avsaktningartill trav, flyttade fint undan för skänkeln osv.
Inne på banan var det dock jätteläskigt tyckte Ace! Tunnorna med bokstäver var lite småläskiga, domarbordet var jätteläskigt! och sedan var det en dryg liten fågel inne i ridhuset som flög upp varje gån vi passerade det hörnet! Sjukt irriterande och är säker den bara gjorde det för att jävlas ;)
På ena diagonalen där det var mellangalopp bytta hon galopp så där blev det fel galopp. Och på nästa diagonal bröt hon av till trav pga. att hon skyggade lite för domarbordet innan hörnet och då blev hon ställd åt fel håll och tappade då galoppen när vi svängde. Menmen sånt som händer(och fötter) hon är ju inte så van med dressyrstaket förutom närvi va rute på sommarcupen i somras men hon blir inte lika tittig ute tror jag. En märklig sak är att jag fick bättre procent än på en sommarcupen tävling och det kändes mkt sämre denna gång, hm aja det får man ju inte klaga på :)

sommarcupen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0