busväder

Nu har Anki kommit hem igen så blev en tur med henne och Ace idag :) Det var väl kanske inte det mysigaste vädret, superblåst och snö!
Började med att rida upp mot tjärn, ganska hyffsat underlag trots mkt snö, tog en liten kort galopp uppför backen där. Red sedan ner samma väg och sedan tog vi genom området ner till ishallen och sedan upp till svedjevägen där vi travade nästan hela vägen bort till banvallskorsningen. Han var faktiskt lite slö och motvillig idag, och måste hitta ett nytt bett han trivs varken med tre eller tvådelat. Tror ja ska prova köpa ett rakt apple bit från Hööks nu när dom har fraktfritt och allt:) någon som har ngn erfarenhet av det bettet?
Iallafall så tog vi vänster upp för kurvan/backen där man rider mot vitsjön, vi tog galopp där och han var lugn och fin och inte ett enda bocksprång ;) Sedan följde vi travträningsslingan varvat med galopp trav och skritt. Det var perfekt underlag med kanske 5 cm snö. Vi kom fram vid Gålsjöindustriområdet och följde sedan vägen till svedjevägen igen och red sedan tillbaka.
Det var rent ut sagt förjävligt att rida i motvnd där! Blåste som attan och man såg INGENTING pga. snön som stack i ögonen. Marulk blev pigg och glad på hemvägen:P
Vi körde en riktig race galopp uppför gångvägen i skogen innan man kommer upp på Hallbacken igen. Stackars den som kommer och går och möter oss den dagen det händer xD Idag var det nog iaf ingen risk i detta väder!
Var i stallet från utsläppet till 15.30 vet inte riktigt vad jag sysselsatte mig med x)


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Gummibetten är ofta för tjocka och kan skava. Prova att köpa ett vanligt ett tränsbett med kopparinfällning istället, de brukar de kunna gilla och "smaska upp" på rätt ställe :-)

2011-01-17 @ 07:19:38
Postat av: hovslagaren

ja vi hade ofta rakt bett på han när jag körde el när ida red på han.ida hade rakt gummi bett som var rätt så hårt matrial i och jag hade rakt läder bett på han när jag körde han.

2011-01-17 @ 07:53:11
Postat av: ida

Jeanette: Okej, ha du nån länk till ett sådant så jag får se hur det ser ut? det är ett sådant här jag syftar på, är det verkligen för tjockt? http://www.hooks.se/product.aspx?productid=500264&deptid=92&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC



Henrik: okej, jag får prova mig fram

2011-01-17 @ 10:19:55
URL: http://idabn.blogg.se/
Postat av: Nisch UF

http://nischuf.blogg.se/

2011-01-17 @ 10:34:08
URL: http://nischuf.blogg.se/
Postat av: Ida

Hej Ida. Har ridit honom på ett rakt gummibett hela tiden och det har fungerat jättebra. Jag tror att du hade det även när du var och provred honom. Hoppas du hittar något som passar. Han gillar säkert ett med äppelsmak.

2011-01-18 @ 15:04:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0