kallt

Från 0 grader till -16 på en dag,skönt...Tog på Marre sadel och träns och värmde upp nerför Källströmsvägen, där gjorde han några busekast men gick sedan fint på. Vände när vi kommit ner och travade uppför i rask takt.
Gick in paddocken som är jättejobbig att rida i, önskar att all snö bara kan smälta bort nu! Började trava på fyrkanten, eller ja det blev mer: bockbock karatespark galoppgalopp och sedan trav, så till slut blev det ju det jag bad om iallafall ;D Leif och Catrin(?)(stallägarna på andra sidan vägen där Ticken stod innan)gick just förbi på gångvägen så dom undrade nog vad vi höll på med, haha!
Travade sedan lite på mittvolten i båda varven och sedan lite på fyrkanten igen, han var duktig men det var svårt i snön att få allt riktigt bra.
Vi gick ut från paddocken och tränade på lite serpentiner ovanför paddocken där det är plogat. Från början bet han sig fast väldigt i bettet i varje ny båge och när jag gjorde ledande tygeltag. Men efter några vändor fram och tillbaka så blev det bättre och bättre. Jag fick "lyfta upp" huvudet på honom lite då han gärna hänger sig i bettet även fast jag inte tar i honom ochsamtidigt driva lite så han trampar under sig och då blir det samtidigt bättre med "hängandet" och han lossnar lite korta stunder och bär upp sig själv. Så när det kändes som bäst gav vi oss :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0