-Dressyrhästen och lite hopp

Idag red jag och Lina/Bus-Johan i paddocken. När jag skrittade fram så gjorde jag en stor mittvolt med två mindre volter på sidorna. Han blev faktiskt riktigt mjuk och fin av det!
I traven var det bara Wow! Jag b ad honom gå fram ganska bra så att han inte krullar ihop sig som han gärna gör och samtidigt så försökte jag samla upp honom och som han gjorde det! Ska ja vara ärlig så har det nog aldrig kännts så bra någon gång på någon annan häst. När han verkligen gör rätt så känns det nästan som han svävar fram och jag känner verkligen hur han bär upp sig! Den känslan ska vi försöka få till oftare!

Tränade även lite på galoppen, den tyckte han var lite svår idag och det tog många gånger innan han fattade höger galopp men när han gjorde det så gav vi oss där med det och mkt beröm :)

Sedan tog vi några skutt, där var han också underbart duktig! Hindret låg på mellan 50-60 cm och så högt har vi aldrig hoppat i paddocken förut+att det ofta känns lite högre där eftersom den är så liten. Han fick till riktigt bra avstånd och hoppade fint. Tänk för bara en månad sedan så vågade han knappt skutta över en bom 10 cm ovanför marken. Finafina killen<3

Ni får en liten tjuvtitt på löshoppningsbilderna för några veckor sedan, jag vet att jag ligger efter!

Kommentarer
Postat av: vicky ♥

Fin bild!

Lina sa att du hade en video på mig och Prix? :)

2011-07-14 @ 23:42:15
URL: http://vwestin.blogg.se/
Postat av: vicky ♥

SV; Okej :D

2011-07-15 @ 12:17:44
URL: http://vwestin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0