-Mitt bästa semestertips

Jag är med i Vings tävling om en resecheck så jag tänker nu dela med mig av ett semestertips:)

Jag har varit på många resor med familjen i mina dagar, till många av världens hörn. Endel kommer jag inte ihåg så mycket av då jag var ganska liten men den senaste resan var riktigt bra! Vi var till Teneriffa och bodde på hotellet SunFamily Compostela Club vid Playas de las Américas.
Mitt första intryck av hotellet var att det låg på ett till då synes märkligt ställe, de höll på med nån form av grävningar på andra sidan gatan, och på baksidan av hotellet var det en stor golfbana. Vilket var fint med allt grönt, vi träffade även en påfågel första dagen som höll till där.
 
Efter några dagar så hade jag andra bättre känslor av hotellet. Det var ett bra läge, mysigt och lagom stort, bra service och aktiviteter på dagarna. Och miljön utanför var verkligen fin när jag väl tittat mig runt lite mer. Och det är såklart ett paradis för dom som har golf som intresse.


 
För mig som älskar att fotografera var Teneriffa ett riktigt drömställe. Därför kommer ni även få se mkt bilder i detta inlägg. Var man än tittade så var det höga berg och emellan dom fullt med grönska bestående av bla. mysiga palmer. Dom har väldigt varierande omgivningar också, alltifrån långa vita stränder till ökenliknande bergsmiljöer och stadsliv. Kan även säga att dom har endel ritkigt häftiga svarta stränder också, tack vare vulkanerna på ön!

här några bilder från en svart strand, dock lite mulet den dagen


Teneriffa passar nog de flesta, varesig du vill bara ha en lugn solsemester eller en fylld med aktiviteter. Eller gör som vi gjorde blanda med lite både och.


 
Ett av våra utflyktsmål gick upp till vulkanen Teide, det var något av det häftigaste jag upplevt, kanske inte just själva vulkanen i sig men vägen dit! Vi slingrade oss med vår hyrbil upp längs bergen på slingriga småvägar, men det var inga problem för dom var välskötta och ny och fin asfalt.
Utsikten var otrolig! Och alla små söta bergsbyar som man körde förbi. Till slut kom man på så hög höjd att man körde igenom molnen och man kunde därefter se molnen som en krans runt berget nedanför sig. Längs vägen har dom rastplatser med jämna mellanrum där man kan stanna och titta på utsikten och fotografera.
När vi inte hade långt kvar stannade vi på enligt mig den häftigaste stoppet av dom alla, inte pga. utsikten utan landskapet. Det var en blandning mellan öken och månlandskap, vilket resulterade i många häftiga bilder.

Bilder från vulkanen Teide och vägen dit.


Vi hyrde bil i några dagar och det kan jag verkligen rekomendera! Man får större frihet och slipper binda upp sig som man gör vid guidade turer.

Shoppingen på Teneriffa var riktigt bra den med, det är inte så jättemkt billigare än här hemma i Sverige men dom har riktigt snygga kläder i bra kvalité. Jag köpte bla. en skinnjacka där som jag använder nästan konstant!


Stranden besökte vi ju självklart också några gånger, det var en härlig strand med en fin strandpromenad med restauranger och butiker och ett litet köpcentrum. Det var inga jobbiga försäljare utan dom var väldigt respektfulla och trevliga. Man kunde även gå bara en liten bit längs promenaden så kom man till en annan strand, även den väldigt härlig!



Såja nu börjar detta inlägget lida mot sitt slut men jag hoppas ni fått lite inspiration men ska avsluta med två bildspel till med blandade bilder från resan, jag tycker själv det är trevligt med mkt bilder i inlägg.







Länk till hotellet

Länk till tävlingen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0