-Motivation i hagen

Igår så hade vi tänkt gå till paddocken och jobba från marken, men Marulk ville helst vara i hagen så då jobabde vi en stund där istället, ochd et gick ju lika bra det.
När vi gick iväg en bit från dom andra så skicakde jag iväg honom framför mig i trav, det tyckte han var roligt men vi fick dock ta det lite lugnt för blev lite halkigt i gräset.

Gick upp på plätten där dom betat ner gräset och var där. Hade ju ett vanligt kort grimskaft så tränade på att han ska trava bredvid mig när jag springer med och inte springa iväg på en volt på direkten. Det gick riktigt bra och för att bromsa upp honom så stanande jag upp med kroppsspråket och höjde handen en aning. Bad honom även gå ut lite mer med rumpan för blir gärna att han har den innanför "spåret". På så sätt samlar han även upp sig och formar sig efter volten bättre.

Vi höll inte på speciellt länge utan bara till det kändes bra och han var med mig. Vi fick till några fina igångsättningar, avsaktningar och uppsamlingar :)

Idag efter jobbet så har jag tänkt att vi ska gå till paddocken och jobba från marken och ev. rida lite i halsring. Men om han som igår hellre stannar i hagen så tar vi ett litet pass där igen.
Har tänkt ha en "lugn vecka" denna vecka, bara markarbete, uteritter och kanske lite ridning i halsring/repgrimma.

får bli en till Hamptjärnbild, tror inte jag lagt ut dom i bloggen, eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0