älsklingsMarulk!

Idag var han så himla duktig, han har utvecklats så mkt bara de här två-tre senaste markarbetspassen. Började med repet på och gjord elite av det som vi gjorde i torsdags, att jag gick jämsides honom och han ska följa med i svängarna. Sedan lite drivinggame i skritt där jag fokuserade på böjning efter voltspåret, han var superduktig och sänkte huvudet. Gjorde även lite backa ur 5 zoonen som vi inte gjort på ngåra veckor och det gick bättre än någonsin. Så fort jag nuddade i svansen så tog han ett steg bakåt och även andra gången! Innan har jag alltid behövt ta lite i repet någon gång:)
Sedan tog jag bort repet och skickade ut honom. Jag gick med honom på en iten mindre volt i mitten och han var kanske två meter ifrån mig. Han sökte sig jättefint neråt i skritten, vilket han itne gjort förut och i traven hade han en fin form och bar upp sig i flera varv!
Till och med i galoppen sänkte han huvudet korta stunder och kunde hålla sig på en någorlunda liten volt. Höger galopp gick tom. bättre än vänster idag. Och det ser jag som positivt, för det betyder att han har börjat bli starkare i höger galopp nu och vi kan börja jobba jämsidit lika mkt med båda galopperna:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0