lite uppdatering...

Har tappat lusten att skriva här, ingen som läser(verkar det som) så då har man heller ingen inspiration eftersom jag ändå skriver en egen träningsbok i stallet.

Menmen jag ska försöka hänga kvar.. I både onsdags löstränade vi i paddocken, tränade mkt på galoppen. I torsdags så gick vi upp till tjärn i grimman för att vattenträna lite. Han tyckte det var läskigt för det blåste och blev lite vågor. Men jag kunde efter en liten stund stå kvar på strnden och skicka ut honom så han hade alla hovar i vattnet.

Fredag. Red i det bettlös tränset för första gången, i paddocken. Det gick faktiskt riktigt bra och han lyssnade bra i det. La fram en upphöjd bom som vi skuttade över några gånger. I traven försökte jag få honom att trava över och inte så att han känner att han måste hoppa över varje gång, på ett sånt litet hinder. Det klarade vi några gånger.

Efter det red jag Ace. Tog bara med tränset till betet och hoppade upp barbacka där. Red först i den delen av hagen vi spärrat av. Tränade på avsaktningar och halter från alla gångarter. Hon tog bettet lite men lyssnade bra ibland. Sedan red vi ut ur hagen och upp mot tjärn. Där fick jag hoppa av varannan meter för att sparka bort skit efter någon ridskolegrupp som just ridit förbi, IRRITERANDE!!! I området dessutom också och ovanför badplatsen-.-
Aja vi red ner i vattnet och plaskade och hade oss en stund, red med vattnet lite över magen, jag fick kravla upp benen så långt jag kunde eftersom jag hade stövlar och ridbyxor och Ace plaskar inte lite när hon kör igång ;) Mysigt var det iaf!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Jag läser varje dag! Skulle gärna vilja se fler videos också :)

2011-06-04 @ 20:00:46
URL: http://elles.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0