älsklingen!

Idag gick jag och Marulk till paddocken, har inte varit där på ett tag pga. all snö men nu var den ganska hård så man kunde springa ovanpå :)
Tog av grimman och vi gick några varv runt, han bakom, för att kolla underlaget. Sedan skickade jag iväg honom i trav och sprang några varv. Kallade in honom och stod och gosade en stund.
Sedan "bad" jag honom följa efter mig igen, skrittade fint bakom mig. Sedan provade jag att börja springa, ochd å börjar han trava bakom mig! :D kanske låter fånigt men jag blev superglad! Det var första gången, förut har han bara lunkar på i ett lite snabbare skrittempo och nästan blivit lite förnärmad. Så fort jag märkte att han började trava så saktade vi av och han fick supermkt beröm, och jag rakt såg hur stolt han blev, haha!
Sedan provade vi igen en lite längre bit och han tog tom. några galoppsprång bakom när jag började springa fortare, det var så härligt och roligt! :) Vi sprang en sista gång, halva paddocken ungefär innan vi stannade och mös i solen igen. Efter kanske en kvart gick jag in och hämtade en ryktsten och en borste och sedan tog jag bort lite päls som börjat lossna lite smått. Fick bort ganska mkt på halsen och blev av med de där långa stråna som liksom sticker utanför på vinterpälsen:) Höll på i kanske en halvtimme eller ngt.
Gick sedan ett varv med honom bakom, runt paddocken igen innan vi gick ut och tillbaka till hagen.
Han är så fin och duktig, blir så glad! som ni kanske märker, haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0