finaste myskillen

När vi kommit tillbaka till stallet igen efter tävlingen så gick jag ut till Marulk i hagen. Stod och mös md honom jättelänge och gick bort till Bus-Johan och stälde oss där med honom, han tyckte också det var mysigt med lite gos! tror Marulk blev lite avundsjuk för han surade mot honom ibland:P
Marre är så go, la mulen på min axel och tryckte huvudet mot min mage och bara stod där, blåser i mitt ansikte osv, söthästen! Sänker huvudet och vill bli kliad i pannan.
Efter en stund så gick vi ut ur hagen och gick nerför Källströmsvägen i grimman. Bus-Johan gnäggade sitt pipgnägg efter honom, haha^^ Vi gick vägen ner och vände där. På vägen upp igen så tränade vi lite igångsättningar till trav, att han ska börja trava när jag börjar springa osv. Han var jätteduktig och tyckte det var kul. Om han kom lite för lågnt fram i avsaktning så tränade vi lite backa genom att jag höjde båda händerna och backar samtidigt, och gungar lie i grimskaftet, det gick riktigt bra. Sedan varvade vi lite mellan det. Det var en kort men mysig promenad :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0