tisdag ÖOR

Tog som vanligt med Ace på lektion på ridskolan. Vi hade dressyr. Lektionens huvudövning var enkla byten, alltså galopp, sakta av till skritt och sedan byta galopp från skritten, så smidigt och "fort" som möjligt. Ace var väldigt pigg och stark och det var avsaktningarna som vi fick jobba mest med, hon gjorde jättefina igångsättningar! På slutet så fick vi galoppera på böjt spår och sedan sakta av till skritt därifrån och då va rhon jätteduktig och samlade ihop sig super!
I början av passet la jag upp stigbyglarna framför sadeln och då kände jag hur sne jag verkligen måste vara, höll nästan på glida åt sidan när vi galoperade på stora mittvolten, syntes säkert inte alls men det kändes. Mamma skulle iaf boka nån tid hos sjukgymnast så hoppas det blir bättre då, ska bli skönt isåfall!
På hemvägen så mötte vi på tre rådjur på gångstigen, Ace blåste upp sig och jag kände hur hjärtat dunkade i hela kroppen, haha, men hon stod mest bara och tittade och när dom skuttade iväg så blev hon lugn på en gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0