galopp och plaska i tjärna

Igår red jag på lägdan först och tränade på galoppen, främst höger då. Det va ritne en av dom bästa gångerna igår men han var iaf alert och känslig. Blev mest bara vänster galopp och när han blev lite trött så blev det ju ännu lite jobbigare att fatta rätt galopp. Men när jag väl red ordentligt och om han verkligen spårade och inte sköt ut bogen i traven så gickd et bättre och han tog några små halva högersprång, så vi gav oss där.

Han var ganska svettig så bestämde mig för att skritta en sväng upp till Hamptjärn också. Han var himla duktig! Han kastade inte om en enda gång, bara backade liteen gång när vi skulle gå förbi de läskiga betongsuggorna vid vägen upp till tjärn. Travade en bit längs grusvägen också.
När vi kom fram till den lilla stranden så tänkte jag att vi kunde gå ner och blöta hovarna lite, han tvekade lite där uppe så jag hopade av och gick med honom ner till vattnet, och han var riktigt duktig!
Han gick ut med alla fyra hovar! och vi kunde gå lite längs strandkanten i vattnet, och han plaskade lite med mulen en gång också, tror han kom på att det var ganska mysigt i vattnet ändå^^

Sedan red vi ner tillbaka igen, red över lägdan tillbaka också, tog en galopp(vänster;)) uppför lägdorna, härligt!


Kommentarer
Postat av: Sandra

sv; Åh, tack! :D Då du skriver att jag ska prova vända upp honom med repet, menar du då att jag ska be honom att flytta undan bakdelen så jag får hans huvud in mot mig eller missförstod jag?

Jag provade det du skrev att låta honom springa på ute på spåret, men hur lång tid brukar det ta i början innan de börjar slappna av? Jag tyckte att jag stod där som ett fån i en evighet! x) Han joggade liksom bara runt och brydde sig ingenting om nånting, som att han stängde av all kontakt med omvärlden :P Hur var Marulk i början? :)

2011-05-13 @ 17:21:33
URL: http://sandradamgren.blogg.se/
Postat av: Sandra

sv; Det ska jag prova! :) Det känns iaf som att jag fattar, men sen om jag klarar det i praktiken eller inte återstår att se... x) Tack för hjälpen iaf! :D

2011-05-13 @ 21:10:13
URL: http://sandradamgren.blogg.se/
Postat av: Lina Berglund Noréus

sv; men sprolla :p

2011-05-13 @ 23:38:43
URL: http://linabeerglundnoreeus.blogg.se/
Postat av: Lina Berglund Noréus

sv; men sprolla :p

2011-05-13 @ 23:38:44
URL: http://linabeerglundnoreeus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0