onsdag löslongering

Löslongerade honom i paddocken. På ena sidan la jag fram två bommar på marken efter varandra med drygt en meters mellanrum. I höger varv var han superduktig och vågade hoppa över båda bommarna i glaopp efter varanda, som ett litet studs alltså. I vänster varv var det mycket läskigare och han sprang på insidan av bommarna. Någon gång så hoppade han över den första bommen längst ut men det var nog mer en olyckshändelse ;) men mycket beröm fick han ju såklart. La sedan ut ena bommen lite längre mot mitten och nästa gång så hoppade han då över den bommen som jag dragit in och då fick han komma in.

Efter vi hade gjort det ett bra tag så jobbade vi lite med driving game löst. Skickade ut honom och i höger varv höll han sig på en liten volt runt mig i flera varv innan jag kallade in/vände upp honom. I vänster varv var han lite mer ivrig och trodd ejag skulle löslongera men efter några försök så höll han sig även där runt mig i ngt varv.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag måste bara fråga dig; jag löslongerade Victor igår, men jag lyckades inte få honom att sakta av. Hur gör man? x) Jag försökte att flytta mig närmare framdelen för att på så sätt få honom att förstå att han skulle sakta av, men då vände han och bytte varv istället. Det hade vi tränat på tidigare så han var ju duktig ändå ;) Att få honom att öka går på en gång, men inte att sakta av. Han har ena örat vinklat in mot mig hela tiden, men det är som att jag inte får någon riktig kontakt ändå :P Har du något tips på hur jag ska göra? :)

2011-05-13 @ 16:33:13
URL: http://sandradamgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0