-Fortsatt träning i Gideå

Körde i 50-60 km/h hem från Gideå idag, pga. dimma, missade tom. svänga höger mot övik vid flygplatsen, då blev jag irriterad eftersom bensinen var på rött och jag itne precis ville på soppatorsk mitt ute i skogen i dimma...och mörker.

Iallafall så jobbade jag ju Thjibingen från marken idag igen. Ytterligare framsteg idag tycker jag! Jag kunde lägga upp pressenningen på honom. Först var han jun lite skeptisk och gick iväg lite men han är en häst som tar tag i saker istället för att bara fly, han är väldigt nyfiken! Första gången den ramlade av när vi gick runt med den på ryggen så flög han lite och blev sedan förbannad på den och sparkade på den när den föll av bakom. Jag kunde inte låta bli att skratta åt honom för han ser så rolig ut även om det kanske inte är eet bästa att göra;) Han ser ut ungefär som en katt som skakar av vatten från tassarna!
Men sedan stannade han istället för att hoppa iväg när den ramlade av, positivt!

Sedan sprang vi över lite bommar i trav, första gången hoppade han till när han stötte i en bom men var sedan inga problem. Han gick även över bajsskyffeln flera gånger, den som var anledningen till att jag föll av honom då den tippade. Sedan gjorde vi lite annat blandat också.
Ska föresten försöka ta en bild på honom imorgon, ni vet ju itne hur han ser ut!

Sedan red jag Gejscha. Hon som backar och små stegrar när det blir lite jobbigt, jobbigt=göra annat än att följa fykanten,typ!
Hon blev riktigt fin i slutet och hade en fin form emellanåt, dock bara några steg innan hon oftast stannade men då fortsatte jag hålla om med stöd på tygeln och då varken backar hon eller går framåt(inge kul att backa när jag säger till)så då väljer hon att gå framåt igen och dom tillfällen blev mer och mer sällan under hela passet. Så man kan ju hoppas att jag kommit på lite av varför hon gör som hon gör iaf!

Kalinka, Tatjaana och Grevinja


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0