-Hit och dit

Dagen började med utsläpp av hästarna. Släppte dom i paddocken för dom skulle avverka träd utanför hagen bla. där den blivande ridbanan kommer vara.
Promenerade hem en sväng efter några timmar innan jag åkte tillbaka och flyttade över dom till hagen. Dom blev föresten superbusiga när dom fick vara i paddocken! Ace stegrade jättehögt och Björn var en studsboll, tom. Tornetta fick lite fart av de andra eller galopp med lite huvudskakningar iaf;)

Sedan for jag upp till Gideå. Jobbade Thjibing från marken med presseningar, däck, pallar, bollar, plastpåsar mm. Han skötte sig super och var itn elika impulsiv som förra gången eller den gången jag föll av honom. Jag ska jobba honom från marken denna vecka och sedan nästa ska jag pröva sitta upp på honom igen och förhoppningsvis ska han då ha fått lite mer förtroende för mig så att han inte reagerar som han gör!

Åt sedan middag och sedan fick jag hålla i lektionerna. Barngruppen tränade trav över bommar och lite ridvägar. Dom har blivit riktigt duktiga och alla red själv idag!

Ungdomsgruppen tränade galoppfattningar och trav och galoppbommar. Även dom har utvecklats och alla fick till galoppen riktigt bra!

Sedan for jag direkt hem till stallet och tog in hästarna, så en riktig heldag i stall från 08.00-21.00 men jag gillar det!

Imorgon blir det fortsatt jobb med Thjibing och sedan ev. Gejscha eller Ivanna. Sedan ska jag hinna med att umgås med Marulk innan jag tar Acean till ridskolan för hopplektion.



Hittade en av de första bilderna jag tog på Marulk samma dag han kom, hihi vad rolig hans man såg ut! Nu ser jag verkligen att mirakelflätorna(ja dom kallas så)har hjälpt, den har blivit mkt tjockare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0