-Dressyr med Ace och lilla lammet

Tog med Ace till ridskolan igår eftersom Marulk hade en glappsko. På dagen for jag och köpte ett nosludd i fårskinn till hackamoret, eftersom det är ljusbrunt och tränset svart. Gick ut i hagen för att bara prova det lite snabbt på Ace så jag hedde på det och då började hon blåsa och ha sig och då kommer jag på: att visst ja hon är ju rädd för fårskinn! Så då skyndar jag att ta av det(skulle int ekunna hålla henne i ett hackamore som bara ligger över öronen) och då säger det wrooom åsså galopperar hon iväg, haha!
Jag gick efter en stund med henne till paddokcen i grimman och satte på den på olika ställen på grimman. Hon var skeptisk till den och undrade varför den följde efter henne och hon trippade runt men efter en stund kunde jag gå med henne helt lugnt. I stallet vågade hon inte gå i närheten av där den hängde först utan ville springa ut.

På kvällen när vi skulle rida iväg så gick det faktiskt riktigt bra att sätta på det även om hon blåste lite och tyckte den var konstig, men när den väl var på var det inga problem!

Kände att jag inte fick så mkt hjälp på lektionen, även om vi klarar övningarna utan större konstigheter så tycker jag ändå att man kan få lite kommentarer och tips.
Men vi gjorde iaf lite galopparbete på 10-meters volter, lite bågar i trav och lösgörande. Hon var duktig även om hon blev lite pigg ibland och lite flack i galoppfattningarna ibland men några var riktigt fina! Iaf som jag kände det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0