-Fototajm och avfallning nr 1

Idag blev det ridning för mig och Marulk. När jag gick in i sadelkammaren så såg jag den bomlös och tänkte: ne nu jävlar ska jag få den o passa och prova den en sista gång, men ne den ligger an mot manken och jag blir framåtlutad. När vi ska trava så känns det som att han protesterar och inte tycker den är skön, han är ju alltid lite småbusig men inte på det viset. Så jag gick in och tog av den och kom då på att jag kunde ringa Magnus(mammas sambo) och fråga om han ville komma och fota oss på lägdan!

Det ville han så jag har hunnit kolla igenom några av bilderna, blev drygt 700 stycken så det tar ett tag, haha! Marulk var iaf superfin och bar upp sig super! Busig var han dock i galoppen, men det är ju inget problem förutom sista gången då det sa wroooom bockbockbockelibock åsså låg jag där på backen för första gången på det år jag haft honom, och det har innehållit mkt barbackabus så ni kan ju tänka er att denna gång gick det fort ;)

Det kom tom. med på bild! Orsaken till att jag föll av tror jag var att jag galoppperade ganska många vändor på lägdan för att vi skulle få nån bra bild, inte suddig fel bakgrund osv. så han blev lite busigare för varje gång, och om det inte hade fotats hade jag kanske kört två gånger. Men det gick iaf bra, jag har lite ont i handleden men det är nog ingen fara.

Marulk sprang längs hagstaketet, in mot gården och sedan in på hagstigen och mot grinden, då hae jag hunnit gå genom hgen och kunde möta honom där. Han kom lunkades mot mig och såg ut som: "vad gjorde du? du kan inte bara hoppa av sådär för då blir jag så förvirrad och vet inte vart jag ska!"
Hoppade upp igen och jobbade honom lite i skritt innan vi var klara.

När jag stod i stallet med honom så kom Anna-Britta in och frågade om det var jag som hade ramlat av. Byggubbarna som håller på med nyhuset hade nämligen sagt till henne: du,det var en häst som sprang förbi här alldeles nyss! Haha kan tänka mig deras miner när dom såg det!

Här är den enda bilden jag hunnit fixa hitills, fler kommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0