-Gårdagen och tömkörning

Igår så red jag med Helene och Matilda bort mot Gene. Vi tänkte rida runt Foppas men vi ångrade oss och red bara runt stigen så man kommer fram vid Sommarhemmet.
Vi travade en hel del, hela grusvägen tillbaka ovanför Fornbyn. Marulk var lugn och fin! Han blev dock lite busig vid ett tillfälle och brallade lite på sandstigen där vi också travade. Även Bus-Johan for iväg i nått pruttryck, men Matilda satt kvar!

Idag så tömkörde jag faktiskt Marulk i paddocken! I skritten flyttade jag honom lite sidvärts längs spåret och han var jätteduktig!
I traven var han i början lite springig och vinglig men efter en lite stund hajjade han vad det var frågan om! Och då bar han sig superfint och spårade i båda varven, och vi kunde byta varv och svänga smidigt och fint!

Tror det blir att jobba honom så lite oftare faktiskt! Han får själv hitta till en bra form och bära sig själv bättre!

Ikväll blir det att hålla två lektioner i Gideå.

haha, hittade denna, snacka om punkfrilla!

Kommentarer
Postat av: Maja

svar:jag med :D och näe... tror inte dom skulle vara snoppar medvetet iaf! haha

2011-10-17 @ 17:53:36
URL: http://majaerikssons.blogg.se/
Postat av: Julia

Det var den tunnaste repgrimma jag sett någon gång! Har du gjort den själv?

2011-10-18 @ 20:47:29
URL: http://hastligheter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0