-Två lektioner

Igår så hade jag som sagt två lektioner i Gideå. Barngruppen fick träna på att svänga och styra genom att gå in i ett kors av bommar, typ en fyrvägskorsning och jag sa vilekt håll dom skulle svänga åt.

Ungdomsgruppen fick träna på framdelsvändningar/flytta bakdelen runt ett hörn. Hade lagt upp två bommar i ett L som dom fick rida längs och sedan flytta bakdelen runt hörnet istället för att bara svänga vanligt.
När dom fått lite kläm på det så hade jag lagt ut bommar längs med staketet alldeles innanför spåret. Dom skulle sedan gå över bommen och ha den under magen på hästen och sedan flytta i sidled längs bommen. Det var ganska klurigt men efter ett tag fick dom till det riktigt bra allihopa!

For därifrån vid ca. 20 och sedan hem till stallet och släppa in hästarna.

Ryss Kahn och Grevinja Djingisdotter tror jag visst

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0