-Duktig Ace

Idag red jag Ace på lägdorna igen. Prövade rida henne i mitt hackamore och det funkade jättebra! Och kunde ju då inte hänga sig fast i munnen och hon bar upp sig mkt bättre och allt blev så himla mkt positivare!
Jobbade i alla gångarter och vi tränade även lite halter från skritt, hon brukar gärna vilja bryta sig loss från halterna men idag behåll hon samlingen även in i halten och lyssnade toppen, mer hackamore med henne blir det absolut!

Marulk och jag busade bara en liten stund i hagen då han gick ett ganska hårt pass igår^^


Kommentarer
Postat av: Bea

Inga problem, glad att få hjälpa till. Jo jag funderade och tillslut bestämde jag mig och har aldrig ångrat det en enda gång det senaste året jag ägt den =)



Asså min sadeln passar på alla hästarna i stallet, pga av att den är så böjbar och hög "frambom" Så ligger den bra på alla 4, Dino som har lite svankig rygg men rund runtom med en lite högre manke. Ghetto som har helsmal rygg och jätte hög manke, Rambo som har bred ryggrad låg manke och genomrund. Och Nimros som är platt & rund.



Så jag kan säga att de passar de allra flesta hästarna =)

När jag köpte min så tänkte jag såhär, om den inte funkar kan jag ju sätta ut den för samma pris. Och det är inte så mkt pengar det handlar om.



Och tror du att Marulk skulle gillar den så tycker jag verkligen att du ska satsa! Du känner verklien hästen under dig, nästan som att rida bb fast med sadel, sen kan man ju hoppa med dom också bör dock inte vara högre än 1 m. =) De kan ju vara lite stora för mindre hästar men Marulk är nog längre än Dino över ryggen, sen så bestäms ju det av sitsens storlek och du är ju inte stor så det komma inte bli så.



Sen så formas ju sadlen efter hästen. =)



fler frågor? =D

2011-09-15 @ 23:02:38
URL: http://beabystrom.blogg.se/
Postat av: Bea

skrev nu utifrån min sadeln (pfiff), det finns en till bomlössadel i stallet som inte alls är lika mångsidig,är dock annat märke ;)

2011-09-15 @ 23:04:06
URL: http://beabystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0