-Dumma väder

Efter jag hämtat täcket for jag direkt till stallet och tog in en lite blöt Marulk och torkade honom, spolade även av leran på fötterna med slangen. Han tyckte det var lite läskigt först men sedan stod han helt still när vattnet väl nuddade honom.

La på bomlösa sadeln och bytte ut fendrarna mot vanligt stigläder och stigbyglar. Dock var lädren lite för långa med för få hål till den sadeln så jag kunde inte rida lätt speciellt bra. Funderar om jag ska göra fler hål i dom men då känns det som att knäna kommer hamna framför sadeln..hm vet hur ja ska göra..
Och sedan när jag tog av sadeln så var pälsen bakom manken skavd/ruggad iallafall, så ja..jag vet inte om jag gjorde ännu ett dåligt sadelköp för Marulks del men jag ska prova den någon gång till med kortare läder och kolla om det blir bättre.

I övrigt så regnade det ingenting under den långa tiden vi var inne i stallet men när vi kommit in i paddocken så började det vräka ner och under hela passet och när jag skulle släppa ut honom i hagen igen så sken det upp en aning. Ja det är väl just my luck som vanligt.

Men han var fin och var himla känslig och gjorde skänkelvikning bara jag flyttade vikten litegrann och trampade i ena stigbygeln, det kallar jag duktig kille!
Red i hackamoret och han verkar trivas bra i det fortfarande.

Lina ska föresten vara med på klubbtävlingen hon också, med Bus-Johan, kul!:)


Kommentarer
Postat av: Bea

hade du inläggen i padden?

2011-09-23 @ 10:52:14
URL: http://beabystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0