-Fortsatt träning med framsteg

Fortsatte lite på samma spår som igår. Började med lite uppvärmning med lite travövningar, att han ska trava i samma takt och tempo som jag springer och att han ska trava mot mig när jag springer baklänges mm.

När han var uppvärmd så tränade vi på "upplyftet". Började som igår med att jag stod på pallen och bad honom sänka huvudet, sträckte sedan armarna över halsen och la lite av överkroppens tyngd på halsen samtidigt som jag bad honom höjs huvudet. Det gick jättebra så jag tog bort pallen.
Det kräver ju också att han sänker huvudet ännu lite lägre innan han tar upp det. Prövade några gånger först likadant som när jag stog på pallen och när jag märkte att det fungerade så hängde jag lite mer med hela min tyngd och gav kommandot för upp och då lyfte han faktiskt upp mig en bit flera gånger. Fina häst!

Sedan tränade vi lite galoppfattningar också, det är sjukt hur duktig och stark han har blivit i högergaloppen. Han gör den bättre än vänster nu! I vänster faller han gärna lite väl mkt inåt så nu gäller det bara att hålla igång bådatvå lika mycket!


Kommentarer
Postat av: Bea

härligt, tror min är runt 17,5 -18 =)



vilket kap! =) jag äger båda paddarna men föredrar den med teddy under eftersom inläggen inte glider runt i den =)

2011-09-16 @ 16:08:57
URL: http://beabystrom.blogg.se/
Postat av: Bea

den på bilden nedanför =)

2011-09-17 @ 00:24:16
URL: http://beabystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0