-Irriterande

Lina och jag red som sagt ner till planen vid ishallen, och det började som vanligt...Flera stora högar med hästskit som låg kvar. Om man ska rida där kan man väl åtminstone plocka bort det efter sig??!!! Det är ju trots allt en i grund och botten en fotbollsplan som vi har fått tillåtelse att använda om vi plockar bort efter oss och då är det inte det roligaste att mötas av detta VARJE gång. Det borde man förstå själv att man plockar bort efter sig! Jag kan tänka mig att det inte är så himla kul för dom att ligga o göra fyspass i hästskit..

Iallafall, så till passet. Det var ju inte en bra start eftersom jag var irriterad, och det höll i sig hela passet i princip.
Han var ganska pigg och ville trava i ett högt tempo så försökte få honom att korta upp steget och samla ihop sig utan att han blir krullig.
Ställde upp ett kryss på 80 cm, fast så högt blir det ju självklart inte eftersom det var ett kryss, blev kanske 50-60 cm? Första gången ville han stanna och titta på det vilket han fick göra. Han hoppade av ganska tidigt några gånger så det blev riktiga superskutt men ibland fick vi till några fina språng även om han dyker litegrann så kan vara ganska svårt att ge en rättvis eftergift men jag försöker ha så långa tyglar som möjligt nu i början.

Vi tränade också lite på galoppen, superduktig var han! Han tog höger galopp på en gång och höll den länge. Så himla kul att det börjar släppa:)

och sedan avslutade vi passet med att ta upp all skit,yey.

en bild från lektion där han tyckte det var lämpligt att galoppera över travbommar på böjt spår ;)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Kom på mig själv att det är lättare för dig om jag skriver här ;) Men den ligger iaf i Rotebro, Sollentuna :)

2011-09-01 @ 21:31:53
URL: http://sandradamgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0