-Kurs

Idag var det då NH-kurs på ÖOR. Jag blev lite sen iväg så fick stressa lite men det var ingen fara.
Vi gjorde bara grundövningar idag och imorgon blir det förhoppningsvis lite mer utmaningar.

Det var inga nya övningar som jag inte gjort och gör med Marulk vardagligen men en ny sak lärde jag mig iaf som jag ska börja använda. När jag har sänkt huvudet på honom så har jag mest bara dragit handen över halsen och sedan lagt handen bakom öronen. Men fick lära mig att det kan vara bra att redan framför manken ge lite tryck så att han sänker redan där för då kan man använda det från ryggen sedan också när man tränar formgivningen i repgrimman eller halsringen tex. så amn lär sig ju alltid ngt nytt :)

I övrigt är det ju också intressant att titta på dom andra(vi är två grupper) när dom jobbar med sina hästar för då ser man ju även där när det är brister och lär sig av det genom att tänka: så skulle jag gjort där osv. :)

Marulk skötte sig föresten bra och han var lugn och uppmärksam hela tiden.

Så nu ska jag nog snart gå och lägga mig så jag orkar upp imorgon och rida dit;)

bild från Sörgården


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0