-NH-lektion

Igår så tog jag som sagt med Marulk till ridskolan, trodde det var cavaletti men när jag kom dit så visade det sig att vi skulle jobba från marken och "träna NH". Så då ringde jag mamma och hon kunde komma med repgrimman till oss:)

Jobbade mest på lite själv, från början var han lite "åååh idaida kollaa en häääst, näämeeen kollaaa en tiilll!!!!" typ, men han fick ganska snabbt tillbaka koncentrationen :)

Jag kollade av lite grundövningar, flytta bakdel, jojo-leken och flytta framdel.
Gjorde även denna övning, som jag visat förut:

Fick visa lite för dom andra också när jag gjorde den övningen. "Hur det kan se ut när man hållt på ett tag"

Fanns även bommar som var som fållor där jag skickade in honom och stannade honom från 5 zoonen(bakom honom) genom att höja handen, fick skaka lite första gången men sedan räckte det att jag bara höjde den och skickade sedan vidare honom framåt tills repet tog slut och jag vände upp honom.

Fanns även en lastpall. Dom brukar han ju tycka är lite läskiga men han var faktiskt riktigt modig! Han tyckte nästan hinderstöden på andra sidan staketet var läskigare, hah. Pallen stod alldeles mot staketet.
Tog ett tag innan han ville nudda den men sedan gick han över flera ¨gånger om än lite fort ibland men sista gången så ställde han sig med framhovarna på den och stod där tills jag skickade av honom :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0