-Lite trickträning mm.

Hann inte skriva ngt igår då jag var i stallet till kvällen och sedan for på tjejkvällen där jag träffade kompisar som jag umgicks med efter det.

Men jag börjar att berätta om Marulks pass. Vi gick till paddocken och jobbade från marken. Låg ett litet hinder framme kanske en decimeter ovanför marken så jag skickade ut honom på en volt över den. Ville att han skulle bara trava över istället för att hoppa som han gärna gör. Efter en liten stund så gjorde han det och då fick han beröm och nästa gång tog det inte lång tid innan han gjorde det igen i båda varven.

Resten av passet har jag faktiskt på film. Vi gjorde yoga, hov och sidepassträning. Han förstod yoga på en gång nu och började även med det på andrasidan där han förstod snabbt.
Hov gick mkt bättre än sist det också och han förstod snabbt att han skulle föra fram den!
Sidepass gick hyffsat, inte en av de bästa gångerna men han försökte bra!

Filmen kommer senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0