-Bogard i påsk

Uteritten på fredagen, som jag redan skrivit om.

I lördags och söndags så for Hanna(hon rider den nya hästen,Jarlen) och jag dit så vi red samtidigt eftersom det annars skulle va låst. På lördagen när jag hämtade i hagen så kom han mot mig, han trodde säkert han skulle få komma ut i skogen igen, hah, men det jag skulle komma fram till är att han är så jäkla söt med sina små spetsade öron och stora svarta snälla ögon^^

Hade en bättre känsla på söndagen. Han blev riktigt avslappnad och fin efter galoppen och han blev väldigt rund och fin i formen. Vänstergaloppen var lite jobbig där tyckte han och han orkar inte riktigt samla sig i den än och han tar gärna höger galopp istället. Men sista fattningen gjorde han jättefint och högergaloppen var fin den med.
Har även märkt att han gärna biter sig fast i högersidan på bettet och går med nosen lite vinklad åt höger i vänstervarvet så det har vi också jobbat med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0